Followers

Sunday, February 27, 2011

:: Pengumuman..Berakhirnya "MAMA KYRA 1st GA::

Dengan ini mama pengumumkan bahawa...

pada 27 Feb ..berakhirnya "MAMA KYRA 1st GA"

penyertaan yg di hantar pada 27 feb tidak akan dilayan...

pada 119 org yg telah sudi join GA mama ni..ucapan berbanyak terima kasih yea...

dan nantikan Result 15org pemenang bertuah pada 28 Feb 2011 ini...

Saturday, February 26, 2011

:: Mama Kyra 1st GA ::

** STICKY MODE SEHINGGA 26 FEBUARI 2011 **
Bersempena Ulangtahun Kelahiran Mama dan Papa serta Ulangtahun Terlahirnya Blog "Tercipta Untukku dan Untukmu" mama berbesar hari menganjurkan GA yg julung kalinya mama buat..harap blogger di luar sana sudi menjoinkan diri dalam GA mama ni...
"Mama Kyra 1st GA" bermula dari hari ini :- 26 januari sehingga 26 Febuari 2011
due dated adalah b'day papa kyra hehehe..
**************************
ok mari kita lihat syarat2 yg biasa dalam GA..

1) Jadi Follower Blog mama Kyra serta blog contest mama kyra dan kena add blog penaja Hadiah sekali yea..
2 ) Buat satu entry bertajuk " Mama Kyra 1st GA"
3) Tepek banner seperti di atas di entry (sidebar x payah pun xpe)
4) Dah siap hantar penyertaan anda kat N3 ni ok
5) nak tag blogger lain pun boleh sekurangnye tag seorang blogger lain yea..
***************************
ok itu sahaja syarat2nye..mudah je kan...
harap korang semua sudi join GA mama ni yea..boleh tambah kenalan lagi..
*************************
Hadianya SUPRISE !!! hadiah biasa2 je tkde la hadiah mahal pun hehhee harap yg bertuah nnt xde la complain hadiah mama ni yea....yg penting penaja hadiah iaitu kak symma akan taja hadiah from Kuching sarawak..nnt hadiah dah ada mama update ok..
5 pemenang akan ditentukan dgn cabutan dr tangan bertuah anak dara kami hehehe
Keputusan akan diberitahu pada 28 FEBUARI 2011..
******************
**************
nampaknya sambutan mengalakkan so mama sgn ini menggumumkan hehehe
hadiah akan di tambah 5 lagi..
so tangan comel anak saya akan mencabut 10 nama pemenang yg bertuah ok..
...........................
penambahan syarat hehhe
sila jadi follower blog baru mama ni
due dated 26 Febuari 2011 okies..
..........................
************************
Anda leh cek nama anda tersenarai dalam list GA mama atau tak leh KLIK SINI ok..
kalau xde tu maknanya mama terlepas pandang so anda kena bgtau mama yea hehehe
***************
******************
Hadiah2 GA pun mama dah update
so sape nk tengok apa hadiah2 yg bakal pemenang dapat
TQ for Join !!

Friday, February 25, 2011

:: PenamBahan Hadiah GA ::

Penyertaan sangat2 memuaskan...
sehingga 18 Feb dekat 110 penyertaan..
so dgn berbesar hati..mama sudi menambah lagi 5 hadiah tuk pemenang yg bertuah nnt...
so 28 Feb mama akan umumkan 15org pemenang yg bertuah yea..
anda yg join leh tengok hadiah2 GA kat sini..

Thursday, February 24, 2011

:: Jom HoneyMoon ... ::

Lokasi : Sunway Pyramid
dated : 23 Febuari 2011
.....................................................
Cam biasa ikut mood baik my bos hehehe
dia akan ajak Staff pompuannya Lunch sama-sama..
kalau bawa mama diaorg kena makan yg Halal hihihi
LUnch kat Restoren Thai-Thai, menu nasi putih, Tomyam Udang,Beef szziling,Tauge Goreng with ikan masin,ayam kapitan ngan Fish cake...mmg sedap n ternagkat..
kenyang perut sampai tkleh bernapas hahaha..
pic x sempat nk snap..
............................................
pas Lunch turun tingkat bawah..my bos terus duduk kat satu tempat..
"My HoneyMoon"
rupanya kedai jual dissert...
dah la pas lunch...mmg full tang mama hihihi..

Layan pic mnak buyong jap...pas kekeyangan makan lunch ..

ni dia...my honeymoon..

dissert yg ada..

Mama choice...
sedap sehingga menjilat jari hehheh

my acc executive punya...
manggo flavour..

Bos Punya...
dalam benda putih tu ada kacang hitam..
lagi sorang staff makan bubur papaya with milk..






:: TGV Tiket Free From NuffNanG ::

yabedabedooo...
mama dapat 4keping tiket TGV from Nuffnang ..
dapat email dr nuff sempena b'day mama 12 Feb ari tu..
suh collet 4keping tiket Tgv kat opis Nuffnang
opis Nuff area KL kat jalan Yap ah shak..
so hari Lunch time tadi papa amik mama bawa pi sana tuk collect tiket ni sbb kena amik before 28 Feb..tak amik rugi tu 4tiket hehehe..
1 tiket paksu kyra dah kebas dulu hehhe..
kitaorg decide nak pi tgk wayang hari sabtu ni sempena b'day Papa 26 Feb...
citer apa lum tau lagi..

Tuesday, February 22, 2011

:: Apa Beza Ubat Ni Erkkk ::

Mama dapat ubat2 ni masa check up 8 Feb ari tu...
Blood test mama dah kuar result so doc kata tekanan darah mama rendah..
doc bagi ubat warna pink tu..label tulis "Tambah Darah"
Warna maroon tu lak "Obimin"
tapi tekak ni x bape nk terima ubat yg warna maroon tu la..rasa pas makan cam loya2 la pulak..kalau x makan boleh tak hehehhe...
tu nk tanya apa beza ubat ni..sbb member blogger pernah komen kat N3 mama
kak yong cakap pink atau maroon itu adalah obimin...
ye ke kak yong..sbb lin tak tau hehehe masa peknenkan kyra dulu dapat warna pink je..maroon tu baru kali ni dapat...

Monday, February 21, 2011

:: Lunch @ ZanMai :: Restoren Makanan Jepun ::

My bos sudi belanje kami makan kat sini...
ni kira 1st time mama jejakkan kaki kat Zanmai Sushi..Restoren Makanan jepun
kat Fahrenheit K.L..staff yg lain tu kira dah banyak kali gak la bos bawa makan kat sini..time diaorg gi..mama Mc la, mama on leave la hehehe..jom layan pic2 yg sempat mama tangkap..
*******************

Lupa lak apa nama set ni hhehehe
belek punya belek menu sampai x tau nk makan apa..last2 my bos yg pilihkan..dia kata sedap..mmm try je la..

Ni dia ...
didihkan dulu sup ni..bila dah didih masukkan daging yg telah dicelupkan ngan telur..
tunggu 2minit pastu makan fuhhh memang terangkat..leh la tekak ni terima...
menu staff yg lain x sempat nk snap sbb diaorg makan laju sgt hehhee..my bos order sushi..mama mmg tk suka sushi rasa ala kadar je..
Ni dia Dissert...
mmmm mmg sedap..
***************
**********************
Tq Bos!!!
kalau banyak duit leh banje kami lagi hehehe..



:: My Sis In Law XcidenT ::

Citer agak basi hehhe..
Kejadian berlaku pada 13 Feb 2011
My sis In law dlm perjalanan nk balik ke Uitm Kuala Pilah..
kami dpt call dr atok kyra mengatakan Iera (adik no.4 papa) xcident kat serdang, kereta my sis inlaw berlanggar dgn bas, melibatkan 3 buah kenderaan, kete adik ipar ni dok tengah2....bila dgr kelam kabut gak la..sib baik sis in lay tu xde cedera....
dapat panggilan dalam kul 7ptg..masa tu kami on the way dr batu caves nak balik ke umah kami kat bandar mahkota cheras..terus bergegas ke IPD serdang...
******************
******************************

Begini keadaan "Baby" My sis in law hehehhe
sian kete kesayangan abis kemek..depan belakang..

Abis bonet langsung xleh open dah..

Keadaan depan pulak..
kete takleh gerak..

Di langgar oleh bas yg drivernye agak poyo...
sah2 driver bas ni yg salah sbb adik ipar dah tekan brek awal2 lagi..tiba2 bas dr belakang ni terus sondol bontot kete adik ipar..bila kancil di sondol terus la gerak ke depan kete ringgan..abis langgar wira kat depan tu..bila dah terjadinya xcident ni ..driver bas tu turun dgn muka slumber cakap "sorry yea terlanggar"..sbb tu adik ipar cakap driver ni poyo..
bas ni milik Unirversiti sains Islam...
.....................................................
kete agak teruk..tapi Alhamdulillah sbb adik ipar xde cedera apa2..



Tuesday, February 15, 2011

:: Adik ProgGress @ 25 Weeks ::

Date : 8 Febuari 2011
Week : 25 Weeks
EDD : 25 May 2011
.............................
adik dah mula membesar..bergerak aktif..
doc kata baby sihat..
gender still x nampak..mama paksa gak doc tekan2 tummy mama hehehe adik still tutup "anu" dia kat dua2 belah kaki dia...huhuhu adik nk bg mama suprise ke...
sampai mama cakap ngan doc..alah doc kalau susah sgt nk nampak tu comfirm gegirl hihi..
tapi doc kata saya x berani nk comfirmkan..kang kata girl kuar boy hehehe
apa2 la janji adik kuar ngan selamat dan sihat....amin...
Ni dia result blood test mama bulan lepas...
semua ok
yg tk ok darah mama kurang..ari tu cek 100/60 kira tekanan turun..
so doc bagi lagi ubat tambah darah yg warna pink tu..mama kena makan tiap2 hari sebiji..
air kencing mama pun kurang ok..patut la ada rasa sakit sikit..rupanya air kencing kotor..doc just suh minum air masak banyak2 je...
....................................
so next check up 8 March bulan depan..
harap leh nampak gender adik la sbb mama n papa nk start beli barang2 adik sikit2..

Monday, February 14, 2011

:: 12 FEB- Meningkat satu angka lagi dlm umurku- ::

12 FEB....tarikh keramat hehehhe keramat la sangta..
tarikh tu mengingatkan mama bahawa...umur m,ama meningkat lagi setahun..
Happy B'day To me..dah 28thn mama hidup kat muka bumi Tuhan yg Indah ni..
so Malam 11 Feb..papa ajak mama makan kat lura..maknanya dia banje la..
mama cakap makan biasa2 je la sbb kat umah menati lagi keje2 yg patut dibereskan sbb 12 Feb kami akan ke perak..
so kami makan kat Pizza hut je..
3 of us...
mama bahagia bergelar isteri kepada papa..
mama bersyuker di kurniakan anak yg cukup sempurna iaitu kyra adriana..

Kami lagi...
before makanan yg kami order sampai hehhe
paksu tukang snap pic kami..
Wajah2 kesayangan hamba...
time papa sibuk nk kana time tu la anak dara ni sibuk mengacau..
Seafood Pizza and Super supreme pizza..
Turut mengikut kami heheh paksu kyra..
eskot tuk mendukung dan melayan kyra...
............................
TQ papa sbb igt jugak kat b'day isterimu ni hihihi
hadiah dah bg awal sebulan sebelum b'day ari tu hehehe tkkan nk mintak lagi kan..kira ok la papa sudi banje makan ni..
mmmm..b'day papa 26 Feb ni ..apa la plan mama yea...
nak bagi apa kat suamiku ni yea..hehehe







Saturday, February 12, 2011

:: Bila Mama n Kyra dah Berposing ::

Deretan gambar2 kami berdua masa bercuti di afamosa resort..
on the way dinner sempat stop depan pintu masuk afamosa tuk berposing..

mama n kyra
mana2 pun jadi kan hehehe..

Taraaa...
Kyra xde mood dah nk posing
mama nk posing sorang2 dia lak nyibuk nk posing sama..
Posing dalam safari animal world..

Kyra main cak-cak pulak

tak tau letih la pulak anak dara ni
naik turun tangga..







:: YihaAaaAa!!! Cowboy Town kami datang!! ::

Ni dia citer kami kat COWBOYTOWN
open jam 8malam sampai 12malam
tiket masuk RM30.00 satu kepala tuk dewasa
for kyra free hehehe
masuk2 je staff kat situ tarik kami pakaikan topi ni suh posing pulak..so diaorg kata kalau nk gambar ni beli masa balik nnt..so kami beli sekeping RM18.00 tuk simpanan kami..
Snap by papa hehehe..
kami bertiga..

at cowboy town..permandangan malam..
tu mata mama naik juling tu hahaha

Ok kyra peace...
alamak mama yg over lak hehehe

papa suh tgk camera yg si kyra ni ntah tgk apa siap gelak tu

like this pic hehehe kyra senyum nampak gigi hehehe

Pon..Pon..Pon

Welcome to CowBoy Town..

Papa n Kyra..


amboi papa..single nampak..
stylo la tu konon hehehhe

aksi mama n anak daranya..



kyra suh papa take pic tp muka xde perasaan.. buat nk tak nak je hehhee

Naik keretapi keliling cowboytown..kena bayar rm2.00 satu kepala..
sekali lagi kyra free hehhee

Waiting for Red Indian Show n carnival show
also Firework Show..

Ni dia Red Indian Show...berapi tu hehhe
last pic dapat snap..nk snap yg lain batery camera abis pulak heheh
padahal dah charges semalaman before gi...mmmm ok la ni pun banyak gak pic yg kami dah snap..
.........................................
show abis kul 10malam
terus kami ke parking kete, bancuh susu kyra
dan teruskan perjalanan kami ke KL..
Finaly Home sweet Home...
sampai kul 12.30malam...
Gud Bye Afamosa resort..
lain kali kami singgah lagi yea..kena stay kat sana baru leh masuk semua tempat...















Friday, February 11, 2011

:: Elephant Show @ Afamosa Resort ::

Pic ni before ke Elephant Show..beli barang lebih RM15.00 dapat percuma satu tiket tuk naik elephant or poney..papa pilih elephant sbb kyra suka tengok gajah ni...
mula2 kyra buat main suk naik gajah ni..bila dia tengok mama x join apa lagi dia pakat nanggis atas gajah tu hehehe...
pic ni org kat sana amik so kami kena bayar RM18.00 tuk pic ni...ok la leh buat kenangan...kenangan kyra naik elephnat tengok je la muka takut kyra hehehe..
Ni dia ELEPHANT SHOW..
pandai tul gajah2 kat situ buat pertunjukkan..
masa ni gajah2 semua kena jalan pusing kerusi tu..
ni dia aksi 2ekor gajah..

gajah2 ni angkat minah saleh yg sporthing hehehe


start dah gajah2 ni menari..bergelek2 hehehe
..............................
mmg fun ..kyra siap tepuk tangan..kami pun happy bila tengok anak happy hehehe
elephant show ni menutup segala show petang tu..Safari animal world ni open dr 9pg sampai 5ptg je..so after abis show ni kami keluar..mandikan kyra pastu pi dinner...
tunggu story kami kat COWBOY TOWN pulak....