Followers

Friday, August 29, 2014

✿ ThrowVabck 2 tahun Lepas ✿

29 ogos 2012
bersamaan dgn 11 ramadan
hari serah diri kat HUKM
third baby dah tau step2 utk di cser
perasaan bercampur baur
xcited gambra takut gembira semua ada
sedih tinggalkan kyreen dgn nenek kat umah yg pada masa tu umur dia baru 1thn 4bulan
kyra dah paham sebab dah pernah melalui saat2 di tinggalkan bila mama dia bersalin

patut masuk wad before kul 2 tp mak ni janji melayu sbb takut hahahha
masuk wad kul 3 cek sana sini dapat katil kul 6
malam x leh tido sbb terbayangan step2 masuk operation theater (OT)
time nak cucuk epidural paling mak ngeri ngilu hahahha
padahal dah lalui 2 kali tp masih takut lagi ... redah je la ..

yg best kali ketiga ni xde acara seluk menyeluk ok

gambar 2thn lepas peknenkan gadis no.3
masa ni 38 week kalau x silap
pilih date 30 ogos mintak 31 ogo doc x bagi hehehe


masa ni kyra 4thn
tp dia tau perut mama besar sbb ada baby
mama kena dok spital sbb nk uarkan bby
tu dia nak ikut
muka masa peknen mesti kurus
pas abi pantang kembang semangkuk tang pipi tu hehehe


gambar raya 2012
time sarat2 sibuk nk beraya
38 week dah tu ..dup dap dup dap 
tp makan tetap makan hehehhe
see kyreen kecik lagi
lum tau jalan dah nak jadi kakak nak buat cam mana mama dia gelojoh gt hahaha

esok story throwback kuarkan keysha
throwback cam mana sedihnya nak decide buat keputusan
laki bini mengalirkan air mata ..
dalam gembira sambut amanah Allah
kami terpaksa buat keputusan yg berat pada kami ...
sob sob sob sedihhhhh




Thursday, August 28, 2014

✿ Raya Photoshoot ✿ Veri Anak-Anak ✿



sambung prt 3 pulak
cerita raya photohoot kami
jgn aa yg muntah kuning aik tgk gambar kami sudah la yea hehehhe

hari ni versi anak2 posing like model ..
xe posing mana pun harapkan kyra je la ..dua lagi hampehhh hehehhe

Kyra AdRiana

V
v
v







Kyreen Adeleya
muka xde senyum pun ..

V
v
v




Keysha Addena
senyum ikut mood

V
v
v




harap kyra je la posing hehehhe
baju kedua aa muka dia posing sorang2
adik2 langsung xde xmau ikut arahan dah hehehe

V
v
v




cukup la 15 keping gambo dulu

nanti sambung tempek pic mak apak ala2 model pulak hahahha

Wednesday, August 20, 2014

✿ Photoshoot Raya ✿ Versi Sibligs ✿

kali ni tempek versi siblings plak
versi 3 beradik
share 10 keping lagi gambar ..


3 gadis
kyra adriana
kyreen adeleya
keysha addena


gadis no.1 dah sporting maybe dah besar
gadis no.2 alahaiiiii dari mula snap pic susah bebebor dia nak senyum ..
gadis no.3 ikut mood


No.2 tetap keras kejung di hadapan lensa camera


yang ni senyum2 kambing
puas di agah oleh gadis no.1 dan gadis no.3
siap tahan senyum sampai ekmbang idung ok hahaha


pose peace
tapi cam nk gaduh pun ada hahahha
gadis no.3 over peace sampai mencucuk pipi gadis no.2


muka memasing alahaiiii
mama sabo aje lah anak2 hehehe


tukar baju pulak ..
time ni gadis no.2 memang buat hal
xnak amik gambar berjemaah dgn kakak dan baby
asik berkepit dengan papa dia je ..


bergurau senda
padahal masa ni mood dia dah terumbang ambing dah
asik tunjuk luar nak gi kedai beli gula-gula


hahahha last sekali dia terjun kerusi siap lalak ok


macam2 peel diaorg ni ...
xpe muat memori kan
nnt diaorg dah besar leh tunjuk ..

nanti ada masa nak tempek pic ala-ala model pulak
muka kyra banyak dari adik2 sebab adik2 buat hal kan hehehe


Sunday, August 17, 2014

♡ sedihnyaaaa ♡


Huwaaaa
tadi tgk hari rasa cincin yg di pakai sempit gile
last tanggalkan masa nk beranakkan keysha 2 thn lepas
td try licinkan guna sabun adehhh belah kiri leh buka tu cincin tunang ok tarik napas lega
tp belah kanan try2 tetap ketat
bubuh sabun lagi kali ni ajak king join sekali hahahha
pun sama xkeh tanggal
bertambah merah jari
last sekali guna cutter
terbelah sudah ...
sedihhhyaaaa cincin kawin hahaha
eaok anto kedai suh besarkan tambah rm bape la agaknya ... 




Bengkak dh jari manis mak hahahha
ni la montok punya pasal kan ...
kenyit my asben mintak cincin baru hehehe

Saturday, August 16, 2014

✿ Raya Photoshoot ✿ Versi Berlima ✿

Start tulis N3 berphotoshoot raya
saya pernah buat N3 amik promo dari MyCpsStudio danau kota
Rm80 per hour tp cameraman adalah kawan sekolah my asben jadi lebih 1 jam dia dok layan kami
memula anak2 mmg ok mmg ikut arahan cuma gadis no.2 susah nk berikan senyuman
bila dah tukar baju no.2 start la anak2 buat peel dan mak bapak yg over berposing hehehe
so today saya tunjukkan 10 keping gambar photoshoot versi kami berlima ..
prop xde hehehe tu kosong kalau tau bawa la apa patut kan ..
lagi 1 my asben maklum la anak dah 3 sampai kasut pun lupa nk bawa dah pakai kasut jamban hahaha
redah je la ... taun depan mana tau ada promo bawah 100 saya grab lagi kekeke
ni versi baju raya pertama hehhee
biarkan gambar berbicara ...















Friday, August 15, 2014

♡ koleksi photobook ♡


Semua beli masa pixajoy buat promo
Rege semua RM10 tuk 1 photobook
Abis dah guna 6 buku
Tgg ada promo grab lagi heheh
Memang berpuas hati walaupun kecik hehehe
Simpan buat kenangan leh selak2 tengok .

Wednesday, August 13, 2014

✿ Jamuan Hari Raya ✿ Resepi Puding Laici ✿



Jumaat lepas berlangsungnya majlis sambutan aidilfitri kat skol kyra
pagi2 xcited bangun nk pakai baju raya bila dah redy siap suh mamarazzi dia snap pic hahahha
tu dia umah bersepah abaikan yea ..


petang khamis tecer dia bgtau suh bawa 1 menu like potluck la
mak pk punya pk nak buat meehoon kang baju bebudak kotor takut terpedas 
nak order roti jala kang takut skol dah order maklum la tukang buat roti jala area skol tu jugak kekeke
so decide buat puding je la budak2 pun senang nk makan ..
buat la love shape and heart shape ada gak flower shape 
dapat 52biji tuk 1 adunan hehehe jadi la dr xde kan

resepi from my asben unty ..
dulu baru dapat resepi try buat 1st trial mmg x jadi cam yg diiginkan walaupun rasa tu dah complete
ni tuk skol kyra kita percubaan ketiga ..alhadulillah nampak gak corak dan rasa yg mantap hehehe poyo je ayat ..
ok mak share resepi kat sini ..

Puding Laici
-----------------
bahan-bahan > 1tin laici (blend halus0
>1tin susu cair > 30gm agar (rebus sehingga larut)
> 1cawan gula > 1biji telur > 1sd kecil esen vailla (campur dgn telur)

cara-cara > rebus agar2 td dgn air ..ikut sukatan kita la selalu saya buat sukatan air tu melebihi atas agar2 ..bila dah larut tambahkan gula masak sehingga mendidih
bila semua dah sebati tambahkan laici yg telah di blend kacau sebati angkat dan tapis (saya x tapis pun ) kemudian tambahkan susu cair dan telur kacau dan biarkan mendidih sehingga nampak corak seakan santan pecah minyak
bila dah nampak corak boleh angkat dan tuang dalam loyang atau acuan 
sejukkan dan siap !

Tuesday, August 12, 2014

✿ Beraya kat johor ✿ 3rd Syawal

sambung N3 raya 2014


Finaly raya kedua kul 6 sampai kat kampung ku ...
felda sri ledang johor


raya ke-3 pagi siap2kan bebudak
susun kat luar sementara mak dia plak siap
semua frozen hehehhe
cousin 3gadis frozen pink
budak 4thn tp beso ngalahkan 7thn
semua cucu nenek johor gegirl ..


3 umah je kami serbu
1st umah paksu saya kat felcra labis
siap makan tengah hari lagi nk snap2 pic ngan sepupu sepapat sampai lupa hahaha

2nd rumah pakngah saya pulak kat felda redong ..
pic atas ni umah yg 2nd
pun makan nasi jugak ..
lepak2 sampai kul 4


nak jugekkk posing berdua


ni la anak2 saya tu kekadang segan nk bawa diaorg ni beraya sbb anak2 mmg x reti dok dia
kang x diam ada plak yg mengata kita x tau jaga anak kan hehehhe
ni sib baik umah pakcik sendiri kalau umah kawan2 mmg kepit je la anak2 ni x bagi lari sana lari sini
kyra tu pas jatuh terlentang tu dia baring senyap
kalau x jatuh mana maunya dia dok senyap2


yg ni lagi dasyat
asik tarik tangan apak dia masuk toilet je 
main air je keje dia
ni dah penat la sampai umah ketiga leh lena langsung x sedar

umah ke3 umah besan mak saya a.k.a umah mertua adik saya
mak mertua dia sehari sebelum raya kena strok time tgh berbuka puasa tetiba bahagian kanan x boleh bergerak, skang tgh berurut alhamdulilalh dah leh cakap sikit2 tp masih lagi duduk kat wheal chair
moga mak mertia adik saya kembali sihat ..

abis citer raya kat kpg ..
balik kl raya ke-4
dan raya ke-5 kami berphotoshoot raya 
nnt share gambar ..

Saturday, August 9, 2014

✿ 2 Syawal My Turn .. ✿


2 syawal kul 9pagi dah siapkan budak2 ni ..
it's my turn hehehehe
balik kampung mak kat ledang pulang ..
so dari ipoh kita ke johor


our tema tuk raya kedua hehehe
kaler pink belacan kot ...
3 gadis dgn jubahnya
kyra tersorok sbb jubah dia senteng maklum la beli ready made last size tuk 4thn yg lain longgar tang kaki tu je x labuh xpe lepas raya mama antar alter eyh ..


nak jugak gambo sefamily pakai baju kaler ni hehehe
king je kaler x bape nk sama sib baik ada gak tshir kaler pink2 tu ..kat sogo ada sale terus grab ..
jubah bebudak ni beli kat jusco brand jKIDS je
jubah mak pulak biasa la klik2 on9 shop last minutes dapat beli siap suh org tu by hand 
tq amy sweetdarling sudi alter my jubah last minutes lagi bape hari nak raya hehehe


selfie dalam kete mmg harusss kekekke
masing2 tunjuk peace cara masing2 ..
muka king x nampak pulak hehehe


budak x reti dok diam ni


tau la perjalanan jauh ipoh ke johor katakan
leh pulak 3 gadis ni main pondok2 dalam kete ..
janji korang bahagia yea ...
gerak dr ipoh kul 10pagi 
sampai KL kul 1ptg
relek jap tukar bah ..yg baju2 kotor letak kat umah bawa baju2 bersih
singgah makan lunch 
sampai ledang kul 6ptg

pastu raya ke3 baru pi beraya umah pakcik2 
umah kawan2 pulak malam raya ke3