Followers

Monday, December 31, 2012

✿ 1st Time Kyreen & Keysha Jejakkan kaki di Sini .. ✿

Sabtu mak beranak 3 mc okey sbb x bape nk sihat 
ubat sampai 5 jenis tp 1 pun x makan kekekke ..
so hari sabtu jugak FIL ajak balik kampung dia kat Bagan Datoh Perak
kami jarang balik sana ..sebab kat sana cuma tinggal abg my FIL je kat situ ..
sesekali jengguk la dia kat sana ..
so ..kira 1st time kyreen and keysha jejakkan kai kat situ
bayangkan kyreen dah setahun 7bulan kekekke ..
kyra pulak ingat kitaorg nk pi holiday siap suh bawa swimming suit ..mama x layan 
makcik2 diaorg suka mengusik .." ye kat sana ada kolam besar" hahahha
bukan kolam ok ..cuma parit depan umah je kekkeke ..

 biasa la mak suka tag location bila pi mana2 bkn full detail pun
so Nad-mama ZN berbalas komen kat FB ..
rupanya kpg hubby dia pun kat situ cuma kami kat parit 7 depan surau
Nad pulak parit bape x tau lorong masjid hehhe ..
cam biasa kalau balik bagan datoh kami akan pi belakang pasar kat pekan tu menikmati soto..

 Ni popia basah ..ok gak rasa dia ..

 Kopok Losong .. bape kali ulang alik beli ..kyra suka makan 

 Ni dia soto agak power gak la
tapi mangkuk kecik je
nasi impit tu ada sebiji je tau ...
rege rasanya dalam 3.00 semangkuk
ingat kampung rege murah rupanya mahal gak kekeke

 ni nama dia pecal leleh kekekke
meleleh kuah pecal tu
rege plak meleleh air mata 
sepiring kecik RM 4.00
ada sate jugak ..
lepas abis makan igt nak jalan2 kat jeti tp nak maghrib dah

 main buai ..
siap peluk adik tu kekeke

 Budak ni mmg sokmo tido je ..
berbuai je keje dia xde buai ngamuk tahan biji mata ..

 Papa ngan anak dara bongsunya kekekke

kyreen 1st time jejakkan kai kat kpg atok ...

 Keysha pun sama ..
bukan main beso gelak dapat berdiri ..

 Nak mandi swimming pool sangat kan ..
hambekkk ada air paip je ..mandi puas2 kekeke




 Sweet si adik peluk ketat2 kakak dia masa main buai kekekke

King of 3 princess ...
muka pun semua copy king huhuhu
sib baik ada gak copy kaler kulit mama hehehhe

-------------------------------------
Last n3 tuk tahun 2012
kejap je kan 2012 akan malabuhlan tirainya
banyak kenangan manis,pahit,kelat berlaku dalam taun ni
sama2 simpan tuk kenangan .. untuk iktibar di hari2 yg bakal mendatang ...

Syukur Alhamdulillah di beri peluang lagi umtuk bernafas di muka bumi ni
Alhamdulillah atas kurniaan Zuriat yg sempurna untuk kami
harap taun depan taun 2013 rezeki kami lagi melimpah ruah ..Amin ..

Friday, December 28, 2012

✿ 3K - 4Y 7M 1Y 7M 4M ✿

 Kyra Adriana - 5bulan lagi nak masuk 5 tahun ..
kejap je rasa dia ni membesar ..
kejap je dia ada adik sampai 2 org plak tu hehhehehe
lagi seminggu nak masuk tadika 5thn dah ..
harap sgt dia kat skol x malu, x berat mulut ..cam kat umah asik komplen .. jujur sangat bila bercerita tentang mama ngan papa kat makcik2 dia huhuhu
bulan 5 lama lagi tp asik tanya bila nk buat party b'day dia ...
asik tuntut hadiah kat papa dia ..nak TAB tau !
HaPpY 55 Months Kakak Kyra !~

 Kyreen Adeleya - sekejap dapat bermanja ngan mama ..
setahun 3bulan dah bergelar kakak ..sian dia
muka copy n paste papa ..
jantina gegirl tapi peel cam boiboi ..
bila pi jalan sure org tegur boy ke? adehhhh penagan masa ngandung nak anak lelaki kekekke
suka membantu mama buat keje ..leh harap buang pampers baby atau ambil barang baby
sayang kat baby sangat2 ..tapi cara sayang kasar ok ..siap hantuk kepala lagi tu ..
suka buat hal sendiri dan pandai bawa diri sendiri kira berdikari la budak ni ..still panggil adik kyreen lagi ..
Happy 19 Months Kyreen !

 Keysha Addena - Kehadiran tanpa di duga di saat kami belum bersedia ..
pernah terpikir untuk tidak menerimanya ..
Ya Allah ! sesungguhnya ada hikmah atas kehendakMU ini ...
Alhamdulillah Dia lahir dengan sempurna .. 
30/12 ni masuk 4 bulan dah ... semoga baby sihat bagaikan juara
Happy 4 Months Keysha 

-------------------------
3 gegirl harap dapat membantu mama bila besar nanti ...

Wednesday, December 26, 2012

✿ Sama tapi Tak serupa .. ✿

Apa yg sama apa yg x serupa tu ...
macam2 la mak benak 3 ni
cam xde keje je kan ..padahal melambak keje kat opis ni hehehhe ..
ni citernya ...
ada nampak ni ..
 
cute kan ..hehhehe
so nk jadikan citer .. mama tiru ayat2 kat gambar atas ni hehhe
tempek kat gambar yg papa snap semalam ..
tgk gambar cam kena je ..
 
kena tak gambar dgn ayat tu kekekke
konon2 si kakak pujuk adik la hehehhe
citer sebalik tadbir mama x tau la ..
ni maybe kakak kacau sampai adik nanggis pastu cepat2 pujuk takut mama marah dia kekekke.

✿ Ada Depan mata Bercakaran ✿ Bila tiada berinduan plak ..✿

Hari Ahad lepas .. cam biasa kyra request nak gi umah atok ..
ikutkan hati mmg x larat nak gi pas siapkan tempahan apam 500 biji ..lepak mak ni huhu
demi anak turutkan jua... sib baik umah atok kat tmn samudera batu caves je tau ..
so jap biasa kalau dah gi sana mmg liat bila ajak balik ..
dia x pernah tido umah atok kalau mama atau papa xde sama ..
so dia cakap nak tido umah atok ..
baju xde plak tu ...
ajak balik dia memang xnak , 2.3 kali ni mama tanya betul ke nk dok umah atok
sambil gelak was-was dia angguk kepala ..
ok tinggal la dia semalam kat umah atok ..
hari isnin malam kami dtg amik ..
so si kyreen kat umah bila bangun tido x nampak kakak dia mulut bebel tunjuk tempat tido
agaknya dia tanya mana kakak ...
sampai nursery dok lalak xnak masuk maybe kakak takde ..
rindu la tu baru sehari terasa kehilangan kakak ..
kalau kakak ada depan mata si adik asik cari pasal , tarik rambut kakak,kacau kakak ...
bila xde tercari2 ..mama pun risau tu asik call tanya kyra ok ke kat sana ..
dia jawab " best duduk umah atok ..atok beli selipar baru kat giant !"
amboi sempat pow atok tu ...lagi pun kat umah atok ramai yg layan kekekke
hari isnin malam kami sampai ..si kyra terus kejar kyreen siap peluk tu, siap bg kyreen gula2 selama kat umah xde nk share2 food ni ...rindu adik la tu ...
tido pun berkepit okey ! ...

rindu punya pasal, sanggup tido bawah vontot kakak kekekke ..
tu la nama pun adik beradik kan..
air di cincang takkan putus ...

Monday, December 24, 2012

✿ Yeay ! FM USS ✿

okey la dapat seketul ...
leh tambah koleksi mak yg x seberapa ni kan...
nak gi sini ntah bila so dapat tatap FM jadi le kekekke
thanks mak mertua ku bagi FM USS ni ...
 
MIL dah jejakkan kaki kat USS ... anak menantu ni lum rasa lagi gi 
ntah bila nk sampai sana hehehhe ..

Monday, December 17, 2012

✿ Luahan Mak Beranak 3 .. ✿

Bukan sorang ..bukan dua org yg selalu tanya dan bila kita jawab diaorg tanya balik ngan pertanyaan yg membuatkan hati mak beranak 3 ni tersentap ...
dulu x kawin ada yg cakap "nape x kawin2 kawan2 sebaya semua dah kawin" so bila dah kawin baru 2,3bulan kawin ada yg tanya " bila nk peknen ..plan ke? x baik plan2 ni"
so bila dah beranak  jarak 3thn ada yg tanya " bila nk tambah yg no.2, sian kyra xde geng xde kawan"... 
bila dah tambah 2 ..terxcident peknen secara mengejut ada pulak suara2 " eyh rapatnya kan baru c'ser korang x plan ke?"
dan paling menyakitkan hati bila 3 anugerah Allah pada kami semua perempuan ada suara2 pulak " eyh tiga2 perempuan, sian la papa dia xde geng" dan bila mereka tau yg saya dah ikat dah tutup kilang ada lagi suara2 yg pedas kedengaran " eyh lum 30thn lagi dah ikat ..so semua perempuan la xde lelaki, xde waris , cam mana kalau suami nak anak lelaki "
se[upu saya sendiri cakap " abis la pas ni ko along kena bagi roy kawin lain nk cari waris" ...ada gak yg cakap " anak ko semua pompuan yea ..laki ko x kuat la ni sbb semua pompuan" eyh kalau x kuat x dapat sampai 3org tau bila dengar diaorg cakap cam tu hati ni tuhan je yg tau ...
ingat suka2 ke saya nak ikat ...
saya deliverkan ketiga2 anak saya secara c'ser ..
kyreen dan keysha rapat ..jarak hanya setahun 3 bulan sahaja
dan pakar telah cek yg saya mempunyai masalah rahim yg nipis..pundi kencing dah terlekat ..untuk anak yg ke-4 akan mengundang risiko bleeding dan mungkin saya masuk ICU ..
masa doktor bagitau hanya tuhan je yg tau perasaan saya ..saya tgk muka my asben dan my asben tgk saya ...  
dia cakap ngan doc kalau private leh sampai 4org c'ser ..doc jawab "kalau ada problem mana bleh sampai 4 ..awak nak wife awak masuk ICU ..leh mati tau dan belum comfiem anak no.4 nnt lelaki ...  " ye saya tau ajal maut Allah yg tentukan ..
bila suami saya tanda tangan form tuk ikat tu air mata saya mengalir sebab saya tau yg dia mmg nak anak lelaki  ...
dan masa di operation room sekali lagi saya cakap ngan pakar, "doc kalau bleh di selamatkan jangan la ikat yea"
doc tgk ..mmg rahim saya dah nipis bahaya tuk peknen lagi ..
masa ikat mmg menanggis depan pakar bius saya cakap family mertua kata anak lelaki tu waris ..pas ni saya xde peluang nk mengandung lagi ...memang sadih la tanpa rasa malu saya menaggis depan doctor ...doc siap cakap rahim kiri dah bengkak sebab tu awak sakit ..dan saya terpaksa di bius satu badan sebab x terdaya nk tanggung sakit ..
kami berterima kasih dan bersyukur pada yg Esa 
sbb kami dia kurniakan 3 org anak ..dan ada di luar sana masih xde anak berbanding dgn kami yg hanya xde anak lelaki je .. 

 walaupun ketiga2 nya perempuan ..kami bersyukur di kurniakan anak2 yg sihat dan sempurna
Insya Allah mereka la yg membela nasib mama papa diaorg satu masa nanti ..

Kyra Kyreen Keysha
kamu permata yg bernilai bagi mama dan papa
harap kamu semua membesar dgn sihat dan cerdik .. 
    

Thursday, December 13, 2012

✿ Sekitar B'day Paty Lisa and Nisa ✿

Lisa Turn 3 and Nisa Turn 1
Date : 9/12/12 @ Sunday
Time : 3pm to 5pm
Location : KFC Extrame Park sec 13, Shah Alam
Kids attire : Blue Black
------------------------
adehhh gambar lintang pukang pulak dah ..
layan je la hehehhe

 buah hati pengarang jantung pisang mama ..
si kicap manis kyreen hehehhe
 
 keysha ngan mak apak angkat dia kekekke

 mak beranak 1
mak beranak 2
dan mak beranak 3
semua gegirl tau.. hahahha
x.o.x.o Gossip girl !

 Acara menyanyi kan lagu b'day

 Yeay ! b'day girl dapat present dari KFC

 Tomato mama keysha 
time ni kat umah siap2 nk gerak pi shah alam ..

 pandai bawa diri si kyreen ni cam tau2 je xnak kacau mama beratur amik ayam kekekke

 Adehhh peel mama yg ni gak dia nk follow kekekke
mata jeling food yg lain ..mulut penuh cepat2 nk abiskan 
nuget tu ..
sib baik x tercekik hahaha

 Our King tgh memantau dan melayan princes2 nya

 Acara main game
mak yg over dari anak ok
sebab tu anak leh menang hahahha

 ni game kedua rebut kerusi .. kyra antara budak yg pertama tersingkir kekke
mama pulak sibuk ajar mak b'day girl cara2 nak tambah anak opppsss kekekke 

 Binatang yg paling budak2 takut kekke chiky man ...

1st gambar kami berlima ...

happy b'day Lisa and Nisa
semoga jadi anak yg soleha pada mummy and dady okey

Wednesday, December 12, 2012

✿ 12/12/12 - 3K dapat cousin Baru ! ✿

salam 12/12/12
sana sini update status pasal date ni kan ..
cantik .. tarikh yg sekali je berlaku ...
Alhamdulillah date yg cantik ni lahir lah cucu lelaki pertama dalam keluarga my asben ..
ye lah asik pompom girl ye yg kuar sampai 3org hehehhe merasa gak atok ngan opah dukung baby boy ...pas ni x laku la pompom girl mama hehehhehe ...
 
 Welcome to World baby boy ...
over due 11 hari ...
lahir kul 4.54 pagi tadi dgn berat 3.3KG kusss semangat sepupu 3K ni hehehhe .. lahir secara normal okey tapi kena vacuum sikit sbb baby x mau kuar ...ade la tanda merah atas pala baby ni sian dia ..

 Tu dia syokk tido ..
kecik2 lagi dah de rayband kat sebelah hehhehe 
x tau nk cakap ikut muka sape...
nama pun xtau lagi x sempat nak tanya mak apak baby ni kekekke ..
ramai sangat yg nengok ..
mama pun singgah sbb opis dekat ngan HUKM ..pi ngan my asben je naik moto..

ambik berkat ...
ohhh tidakk !
mama dah tutup kilang kekekkeke ..
dapat la rasa dukung baby boy ..anak sendiri semua gegirl ...
ni bau baby fresh from oven lagi ekkekek 
bau keysha masam2 sikit dah .. tp still wangi hehehhe..
ni kyra,kyreen lum tgk cousin diaorg lagi ..kalau tgk ntah apa kyra bebel nanti dia kan tukang mengkritik ..
sib baik mak long diaorg ni pantang kat belakong je x jauh dari umah nk dtg tgk baby . 
 
Tahniah to bro in law and wife
pas ni kena berjaga malam la yea ...
selamat berpantang to my biras hehehhe ...

Tuesday, December 11, 2012

✿ Selamat Bercuti warga selangor ! ✿

Mood Jeles sesangat okey !
hhehehhe semalam mak banak 3 ni dah cuti sbb en suami o/station kete lak kat workshop so cam mana nk handle pompom2 girl time nk pi nursery kan ... so ahad suh family in law dtg amik kat umah bawa kitaorg pi batu caves lepak umah family in law ..ada gak mata2 nk tengok kyra ngan kyreen ...
 tgk si kicap manis sorang ni ...
mata pandang tempat lain tp jari sebok tekan lappy mama ..
umah atok dah jadi nursery sepah toys sana sini ..
time ni mak su dia la pantau .. mama layan baby kat bawah .. kyra cam biasa kalau dah balik umah atok apa lagi layan game kat ipad la ...
-------------------------------
so pagi ni hari selasa 11/12/12 masuk opis dgn mood yg malas ...
en suami hantar sib baik nursery buka leh anto anak2 kalau x en suami la kena jaga kekeke
 .. punch card dulu pastu kuar balik pi bekpest ngan en suami ...
sekali masuk opis ..sunyi je ..ramai yg mc rupanya termasuk my partner yg duduk sebelah ni ...
huwaaaaa .. tgk atas meja kena kuar billing letter ngan final reminder letter tuk customer yg beli condo x nak bayo huhuhuhu .. banyak tu dekat 200 customer ..kena buat sorang2 masuk evelope soranng2 tampal setem sorang, tampal A.R post sorang pastu tulis kat form post sorang2 ...letih gila jari jemari hari ni ...

siap gak before lunch ...
so keje dah siap kita layan game cucuk tanam kat Fb kekekkeke ...

kami sekeluarga tgh tunggu gud news dr abang ipar ..
isteri dia dah warded kat HUKM semalam .. over due 11 hari dah ..anak pertama boiboi plak tu ..
belah family in law lum ada cucu boiboi lagi kira ni yg 1st tu semua x sabo dok tunggu baby kuar ..
ntah2 boiboi nk kuar esok kot 12/12/12 hehehehhe 
x sabo nk tgk cousin 3K ni ...

Thursday, December 6, 2012

✿ Cukup-Cukup Sudah la Kyreen ! ✿

dulu ada anak sorang .. kata sunyi xde kawan bermain ..
hambekkk skang ada geng lain jadi pulak ...
si kakak asik kena buli ngan si adik je ...
dah cam WWF pun ada ...
gigit mengigit mmg biasa berlaku yg jadi mangsa si kakak ...
sian gak tgk si kyra ni ... 
 ok dia bleh duduk senyap time minum susu ...

Bila susu abis ..dia mulakan operasi mengacau kakak dia ..
abis dia cubit peha kakak dia ..
si kakak pulak sayang adik x nak balas balik apa yg adik dia buat ..

bila kita marah dia .. mula la buat muka seposen ...

seminit buat muka seposen dia kacau kakak lagi ..
tak tenang kakak ...
kali ni dok giggit kaki kakak ...
apa lagi melaung la si kakak ..ngadu ngan papa si adik buat dia 
mama pulak kekekke snap aksi anak2 ni ..

 Bila papa marah .. mula la gigit jari ..buat lagi muka seposen ..


 pastu bleh pulak buat muka x bersalah .. 
senyum kambing lagi tu
so cam mana kita ni nk marah bila tgk dia buat cam ni x jadi nak marah hehehhe

 Bila mama jeling ...
hahahha terus merajuk ..jatuhkan diri kan lantai ..
konon2 naggis ..padahal dusta semata-mata ..hanya lakonan kekekke

Dok merajuk kejap je ..
pastu cari pasal lagi kekekkeke
budak ni mmg x eti dok diam
ada je dia nak buat ..
sebab tu kakak x tahan asik kena buli sampai kakak cakap
"jangan buat akak la dik, syurga bawa telapak kaki kakak ni"
hahahahhahah sudah tukar ka?!

Wednesday, December 5, 2012

✿ Dukacita .. Kecewanya ... ✿

Last week kan ade buat N3 pi Interview ..
memang bergaharp sangat2 dapat keje ni sebab sabtu cuti, sebab benefit memang bagus sangat2 ...
tapi rezeki tak menyebelahi ..dapat email pagi ni 
kecewa sangat huhuhu ...
xpe lah mungkin rezeki kat tempat lain agaknya ..
Insyallah akan terus berusaha mencari keje yg lebih baik dari sekarang ..


Tuesday, December 4, 2012

✿ Rezeki Jgn Di Tolak ... Ngange je Mulut ! ✿

hahahhaha rezeki jgn di tolak org nk kuar duit so kita tukang ngange je hahahha ..
so ari ni lunch dominos ..
kat area opis ni pizza hut xde delivery so order dominos je ..
layan menu lunch ari ni ..
 amik set ala kadar je sbb 3mulut je ngan bedal ..
ada 2biji pizza
1 botol air 7up
1 bread stick

 ni ..classic chicken ..

 ni seafood delight ..
amik nipis punya kulit ..

 garlic bread stick

 side order tuk mulut sendiri
chocolate lava cake ..

pada yg belanje tu banyak2 terima kasih yea ..
lain kali leh banje kitaorg lagi ..