Followers

Monday, October 29, 2012

✿ Back To WORK !! ✿

Monday Bluess ...
setelah 60 hari dok umah berguling2 dgn keysha ,akhirnya hari ni masuk keje semula..
cepat pulak masa berlalu hehehhe ..
 
Masuk opis ..ade lagi present tuk baby ...
dapat pampers mamy poko saiz M ngan baju ..
1st day laki bini handle anak2 ..
kejut kyra pi skol cam biasa liat sungguh nak bangun ..
dah bangun pegi kat papa dia cakap " papa ari ni amik kakak kat skol tau" papa jawab " mana bleh kan mama keje dah hari ni" dengar jawapan tu mula la mulut mencebik nak naggis ..kat toilet pun nanggis x berlagu ..cam memendam rasa gitu hehhehe ..
sampai nursery .. si kyreen pulak buat hal xnak kuar kete ..siap geleng2 kepala tu 
si kyra pulak x abis2 suh ambik kat skol kul 12tgh hari ... xnak masuk taska tunggu kat luar ..skol lum buka lagi .. si kecik pulak normal la dia menyumbangkan suara dok lalak .. 
mak ni terpaksa kentalkan jiwa raga antar anak kecik kat nursery .. 
sampai opis dok call teacher yg jaga baby tu hehehhe .. 
teacher cakap ok kak , menaggis kejap je skang tgh tido ..
aik budak ni time ngan mak dia mula la dok lalak asik nk kena pegang je ..bila org jaga tau pulak buat2 alim hehehhe ..
wahai time cepat la berlalu ..cepat la kul 5.30 nak balik hehehhe

Tuesday, October 23, 2012

✿ Kyra Adriana - Cepatnya Kamu Membesar ! ✿

belek2 folder dalam lappy ni ..klik2 album lama..
tengok gambar2 kyra ... tersenyum ..terharu pun ade ..
kejap je budak ni membesar .. dah ada 2org adik 
rasa cam baru je lahirkan dia ..dok pantang umah mertua,atok jaga dia dlm hari ..
Kyra Adriana ..kat umah panggil kakak je ..
banyak mulut, pandai menjawab 
dah leh harap tolong mana yg patut ..
sayang kat adik2 ..
tahun depan dah 5 year ..
layan jap gambar kyra masa kecik hehehhe ...
 Born 5/5/2008 










semoga kamu jadi anak yg solehah yg dapat membangga kan kami semua ...
We Love u kakak !

Wednesday, October 17, 2012

✿ Terkaku Dan Mengeleter .. ✿

Rabu last week kan balik kpg mama kat tangkak johor
papa pulak terus ke JB ada keje kat sana
tinggal la mama ni ngan anak2 dara kat umah nenek ..
bila handle anak2 tanpa en suami mmg mencabar jugak walaupun ada nenek tolong pantau
kadang2 terlepas pandang jugak ..lagi2 si kyreen yg sungguh x reti dok diam ..celah2 bucu2 umah pun dia pi xplore sampai tepi mata kena gigit lipas ..
nak jadikan citer hari jumaat dalam kul 11.30 pagi la ..mama ngan nenek sibuk nk masak soto ..
kyra kyreen main sambil di layan oleh pak cik diaorg ..
keysha pulak tido dalam buai ..
tetiba depan mata mama buai tu jatuh ..
terkaku la ..mengelatar sambil jerit " Anak aku !! "
mmg dengar si keysha dok lalak kuat ..
pakcik dia pi angkat ..
tali buai putus ..kusyen yg alas bawah buai tu dah ketepi mmg si keysha jatuh betul2 atas lantai ..
 
 Tempat kejadian ...
mana x putus .. budak2 selalu main buai bby ni ..si kyreen ngan cousin dia suka goyang kuat2 ..
pas bby jatuh ..nenek amik tuam2 kepala dulu sambil pujuk..
mama mmg dah kelam kabut ..kete takde adik gi keje ..papa xde jauh plak tu ..
hospital pun sama jauh ..klinik kat pekan ada ..
mak cakap kalau muntah2 bawa pi klinik ..tapi keysha pas jatuh naggis je xde muntah2 ..
pas tuam2 dia ok ..
so terus pinjam besi buai kat umah org sebelah ..kat umah nenek ni buai sangkut kat tali ..kalau umah atok KL mmg ada besi so sangkut je la ..
keysha ni kalau x tido buai mmg x lena siap lalak ..kalau masuk buai tido lama sennag la nk buat keje ..
sib baik xde apa2 ..malam tu bawa pi urut .tukang urut tu kata demam terkejut agaknya ni ..sbb badan dia panas .. sib baik hari ahad nak balik KL ..dan alhamdulillah demam x teruk mana pun just suam2 je ..


Puas lalak pas jatuh ...
malaikat lindung mahluk kecil ni ..
hari isnin bawa pi klinik panel ..demm xde dah ..
so terus buat monthly check up ..
kena la cucuk kat vontot ..

 
 anak mama kuat kan ...
pas ni mmg kena pantau kalau dia dalam buai ..
sbb kyreen suka main buai kalau bby ada dalam tu ..
kadang2 tutup pintu bilik x bagi kyreen kacau baby ...
 

Sunday, October 14, 2012

✿ Xtvt Kyra n Kyreen kat kpg .. ✿

Budak 2 org ni bila dok kampung dgn cuaca panas  time siang ujan lebat guruh berdentum time malam
x kuar mana pun
lagi2 papa xde so tukang layan bawa naik moto pak uda ngan pak su je la ..
paling x terhandle nk layan peel kyreen yg tak tau susuk diam ..
bila penat tau pulak dok diam ..
bila dah berjumpa ngan cousin diaorg apa lagi bertambah riuh la umah nenek ..padahal cucu baru 4org semua gegirl ..umah porak peranda cam cucu 10 org ...
 
 Kyra biasa ..Tv nenek jadi hak milik dia dah ..
asik tgk kartun je ..

 Kyreen pas puas main ..
sorang2 masuk bilik ..baring atas tilam terus tido ..cukup senag hehehhe

 memang x tau diam ..
mata sepet kena gigit lipas kekeke

 Budak comot ...
bintik2 merah kat muka ..kena gigit semut 
tak tau diam ..katak pun nk pegang x tau takut
tp pelik ..ayam ngan kucing bila dia nampak tau takut siap terkedek2 lari sambil lalak kekkeke ...

Friday, October 12, 2012

✿ 1st jejakkan Kaki di sini ... ✿

Jejakkan kaki kat ne tu??
ni dia budak kecik ..bucuk kami ..
Keysha Addena ..
1st time jejakkan kaki kat umah nenek johor ..
sejak lahir sampai nak abis pantang baru kali ni kami bawa balik kpg hehehe ..
 
 Lepas mandi ..

 Golek2 atas katil dulu ..

days 43 ...
merdeka kat kampung hehehhe ..
 
----------------------
hari ni 12/10 dgn rasminya mama dah merdeka hehehhe
abis pantang dah ...
hari ni jugak terjadinya benda yg tak di ingini berlaku kat keysha
harap keysha xde apa2 ..
esok lusa mama citer apa yg berlaku kat keysha masa dok kpg ni ..

Thursday, October 11, 2012

✿ Packing Time ! Jom Balik Kpg ..✿

kebetulan .. papa 3k kena outstation kat skudai so kami anak banak menumpang la nak balik kampung ..
papa antar kami ke umah nenek 3k ( kampung mama) 
hari selasa dah packing2 takut ade barang tertinggal maklum la anak dah tambah sorang lagi ..urat mama banyak dah terputus so inagatn tu agak luput sikit kekekkeke ...
hari rabu gerak kul 5ptg ...
alahaiii 1st time si baby jalan jauh ..asik menaggis je dalam kete ..sampai lengguh la tangan mama ni ..langsung xnak duk dalam bby seat yg duduk si baby nk membesar sape lagi kalau bukan kyreen ..
sampai kapng kul 8 malam ..
pas antar kami papa terus gerak pi skudai ..
hari ahad papa amik kami semula nak balik KL ..
so anak2 jangan buat peel yg x elok ok..
jangan bikin nenek pening kepala layan kerenah korang ...

Tuesday, October 9, 2012

✿ Hobi Orang Nak Abis Pantang .. ✿

diam x diam ..
hari2 dok mark calender bila la abis pantang hehehe
ada balance 4hari lagi ...
so boring2 tgk2 FB online shop ..mana berkenan n murah apa lagi order la ...
hari2 posmen tekan bell pintu kekekke ..

 Hari selasa .. 2 parcel ..

 Hari Rabu
 2parcel lagi ..

Ni pjys..
ada 2 size je ..siap ada discount sbb nk abiskan stok 2 helai ni..
3months and 3 year
ngam2 tuk keysha ngan kyreen
bila pakai kan si kakak tarik muncung 
siap tanya kakak punya xde ke ..
alahaii kakak ni murah sbb tu mama beli .. size kamu xde hehehhe tgk online shop lain ada sebiji design ni size kyra tapi harga sekali ganda ...

 carter gift set ada 4 helai baju ngan 6 sock
Tuk baby Keysha ..
kenapa banyak kaler biru ??
hehehhe dah boring asik kaler pink je
 nk purple atau hijo xde pulak ...
ok la bantai je baby girl pakai biru hehehhe

 apasal tempek pic baby keysha ni yea ..
nak tunjuk mama order headband bernama tu ..
kakak2 dah ada order masa raya ..so kali ni order tuk baby pulak ..

parcel ni sampai hari sabtu by A.R tapi sbb kitaorg xde kat umah kena la collect kat pejabat pos batu 9
semalam baru dapat ...
order bottle susu MAM tuk keysha ..beso la pulak 
padahal botol banyak ..biji mata rambang cam ni la hehehhe
banyak membeli tuk anak2 ..
mama punya 1 je ..bekung moden ..

----------------------------------
Rabu ni gerak balik kpg mama .. abiskan sisa2 pantang kat sana hehehe
papa out station kat skudai so tumpang sampai tangkak dok la ngan nenek 4hari..
ahad baru balik KL
harap anak2 x terlalu aktif bila dok kpg ..
panjat sana panjat sini ..pantang leka si kyreen tentu dah main tanah merah kat luar ..

Tuesday, October 2, 2012

✿ Gelagat 2 Beradik - Pening kepala ku .. ✿

 ni kisah 2 badik...
 kakak yg bernama kyra sorang lagi nama kyreen
si adik alahaiiiiii mmg kaki buli la ..
paling aktif kat umah ...
si kakak balik skol kul 12 pas salin baju, makan siap makan mmg ngadap tv sampai petang
ngadap plak Tv channel cartoon je ..sampai mama kena beralah tgk tv dalam bilik sambil jaga baby keysha ..
tapi bila si adik balik dr nursery ...lain citer pulak hahahha
mmg kakak xde can la nk sentuh tv sebab si adik hobi dia mmg suka tukar channel tv secara manual sebab remote dah rosak dia kejekan ,..
kakak tau jerit malalak je la ..nk lawan sayang adik hahahha ..

 Bila kakak buat homework atau baca buku..
si adik pun kacau sama ..
yg pelik benda yg kakak pegang tu jugak la yg si adik nak sampai tarik2 rambut kakak la ..
dia yg tarik rambut kakak dia yg menjerit2 kuat kalah yg kena tarik tu ...
see.. kakak penat tulis si adik tukang padam 
perfect match hahahha ..

 tengok bukan main suka dok ngadap tv tukar channel..
mama mmg tunggu tv tu rosak je hehehhe leh request ngan papa tv lekat kat dinding hahahha
selagi x rosak selagi tu la guna tv yg ada ni ...

 Tersentuh hati mama ...
bila tengok 2 badik ni tiso hehehe ..
bergaduh .. menjerit .. melalak .. tarik rambut .. sepak menyepak ..
last2 tido sebantal juga ..
air di cincang xkan putus ..

Aman umah bila 3 badik ni tido di siang hari di kala hujung minggu hehhehe ..
bila bangun tido haru biru balik umah hahahhah ..